fredag 25 december 2020

Reflektion över 2020 och tankar inför 2021

Jag tittar på blogginlägget om 2019/2020 så har ju Returbutiken i Guldheden (gratisbutik) haft begränsat öppet pga pandemin. Dessutom ska butiken flytta då hyresvärden vill ha miljörum i lokalen. 
Jag hade som mål att lära mig mer teckenspråk och det fick jag verkligen träna på under första halvåret då jag arbetade i en grupp med döva, bland annat en döv kollega. Otroligt spännande. 
Drömmen att åka till Sydamerika har fått vänta. 
Angående bina så var det första vintern som alla tre samhällena överlevde så jag sålde en avläggare. Jag fick också ta över pappas bin, det är en historia i sig... Hade bara ETT inbrott, EFTER honungsskörd så det de stal var vinterfoder. 

Om året 2019 hade temat död har 2020 haft temat ”inställt”. Nyårsfirande för mig blev inställt. Likaså påsk. Midsommarfirande inställt då jag precis blivit feberfri från covid-19 då. Ingen resa under semestern. Att vara hundvakt har blivit inställt. Mamma Mia-konserten inställd. Julfirande inställt. Och inte har vi varit på SPA eller åkt helikopter. 
Och jobbet jag sökte startade inte i juni, inte heller i september utan jag fick längta till slutet av oktober. Min sambo har haft perioder av ”inställt” arbete och varit helt eller delvis permitterad. För lite stöd från Chalmers för att sonen ska klara distansstudierna. Trots att sonen har körkort och tog truckkort under våren fick han inget sommarjobb. 
Pappa har varken fått plats på äldreboende eller trygghetsboende (ännu). Pappa hade verkligen hoppats på att flytta in innan vintern efter att han ansökte i början på juni. Tanken var att hans ärende skulle komma upp 10/12 men det blev flyttat till mitten på januari. 

Bilen jag köpte 2019 har varit sååå många gånger på verkstan, mest garantiärenden. Till slut tröttnade vi att lämna in den på Kareby Bil för samma sak om och om igen så vi tog saken i egna händer också drog ut säkringen själva. 
Sonens cykel har blivit stulen trots tre låsta dörrar, dock samma nyckel. Hm... många cykelstölder från det cykelrummet och har inte fått någon ersättning av varken hemförsäkringen eller Bostads AB Poseidon då sonen inte hittar kvittot på cykeln eller ramnumret. 

Mål och önskemål inför 2021
Självklart önskar jag även att 2021 ska bli ett år med god hälsa, flow, trygghet, glädje, bus och skratt. Men jag vill prioritera handlingskraft, tydliga riktlinjer och struktur. Och målet att varje dag lyssna på musik fortsätter.
Ridning minst en gång, en fungerande bil, en lagad cykel...
Träning/motion: kanske på gym, eller bara långa promenader eller cykelturer. Hoppas på mycket utevistelse och ta många vackra foton. Elcykeln behöver lagas och service. Får nog bli i början på året. 
Hitta lösningar för bina, både för att minska myror men också för att minska inbrott, skadegörelse och stölder. Ska byta drottningen hos ”Runa”. Pallkrageodling vill jag fortsätta med. 
Hoppas att coronapandemin försvinner så livet, speciellt nöjeslivet blir mer normalt som restaurangbesök, resor, konserter, bio och Lisebergsbesök osv. Önskar gå på fler bröllop och dop än begravningar. 
Sammanfattningsvis önskar jag mig av 2021 tro, hopp och kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar