tisdag 22 december 2020

önskelista till Tomten?

Funderar på vad jag ska önska mig i julklapp.🤔 Jag har börjat med önskemål som nästintill verkar omöjliga: 🎁🎅
1. Pappa får flytta till äldre-/trygghetsboende. 👴➡️🏢 Skiiiiit, verkar gå åt feeeel håll. 😭😠🤬 Dessutom blir han inte bättre av sin egna frustration över sin långdragna process. 🤪⏳
2. Glittrande snötäcke på jul (kanske vänta till juldagen). ☃️❄
3. Snälla barn (standard), men de är ju inte barn längre så hjälpsamma "avkommor" kanske jag ska önska mig istället. 😂👨‍👦
4. Att Henke får (anpassat) jobb. Tror det kan hjälpa honom på såååååå många sätt. Ha arbetskollegor och ett socialt sammanhang, meningsfull sysselsättning, känna uppskattning, bättre ekonomi, mer struktur/dygnsrytm och förhoppningsvis bättre sömn osv. 💼👷‍♂️📈🛌💤
5. Till mig själv önskar jag lycka, glädje, kärlek, hälsa och harmoni.
6. En miljonvinst hade suttit fint. 💰💵
7. Att bina får vara i fred i vintern, de överlever och ett bra honungsår 2021.
8. Men det jag nog önskar allra mest är att denna #@¥*&☆¿☆ pandemi tar slut. Det kan nog hjälpa samhällets insatser och känslan av social isolering att minska. ♡

Men mer realistiska önskningar? Jag har redan presentkort på spa och helikoptertur har Janne fått. Fettsuga magen? Bodyflight? Alkoholmätare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar