tisdag 18 juni 2019

Tankar här och nu

Jag skriver sällan på bloggen nu. 📃✏ Betydligt mer på Facebook. Tror visserligen inte att så många följer mig här nu för tiden så det är nog ingen som saknar mitt bloggande.

Livet rullar på alldeles för fort och lätt. ⌛ Relativt lätt iaf. Visst rullar det på FÖR fort nu för att hinna med allt på jobbet. Jag får träna mig på att säga nej, delegera och inte göra mer än vad mitt uppdrag/ansvar är.
Just nu är jag hemma och uttråkad. Min mage har krånglat. 💩 Funderar på om jag fått i mig vete i söndags. Jag har fortfarande ont i magen och lite uppblåst (men inte som igår). Idag gör det inte ont efter måltid som igår. Äta bör man, annars dör man. 🍽 Äta gör man ändå dör man. 💀 Påminner mig om att det var längesen jag var vid mormors grav. Jag är gravrättsinnehavare så jag är ansvarig för att hålla snyggt.

Efter ha varit mestadels i soffan under över ett dygn gick jag igår em ut till bina. 🐝🐝🐝 Min älskling gick med och höll mig sällskap. Jag gjorde inte så mycket. Satt och tittade på pollenbyxor och hällde ut äggskal och kaffesump medan älsklingen gick och klippte gräset. Min avelsdrottning PG har dött. Hon låg död utanför kupan för en vecka sedan. 😭

Jag satt där bar om axlarna och korta cykelbyxor. Min älskling hade jacka, jeans och rörde på sig men frös. "Jag är i den åldern" brukar jag säga. För 4-5 år sen var jag nästan lika frusen av mig. Vet inte vad jag tycker är bäst eller sämst. Frysa kanske?

Men nu funderar vi på att åka till Grekland. ✈🇬🇷 🌞Jag vill till nån mindre ö där det är friska vindar, mysiga tavernor, bra dykvatten och härliga badvatten.⛱🌬 Lägenhet eller hotell?
Kreta? Lefkas? Paros? Skiathos? Samothrake? Karpathos? Zakynthos?
Eller ska vi sikta in oss på Island?

Det är så skönt att leva med nån som har hyfsad samma energinivå. ♡ Att inte bara softa eller bara sporta. 🛏💤🏃‍♂️🏃‍♀️🏊‍♂️🏊‍♀️

Vi får väl se om vi kommer iväg. Mycket har kretsat runt min "svärmor" som behöver komma till äldreboende men det blir troligen inte förrän efter semestern.👵🏠

Vet inte om jag hade nåt vettigt att säga egentligen... Känner mig mest uttråkad.

TREVLIG MIDSOMMAR önskar jag er iaf! 🍓🍧🥂🍾🍽🌞🎶🇸🇪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar