söndag 22 juni 2008

ridtur i regnet

Vad stoppar ridtokiga tjejer och joggare? ;-)

Åkte ut till Kärna och pysslade med hästarna. Idag red jag inte. Fasade lite för tre dagars träningsvärk som jag hade efter förra gången. Men jag ledde Happy. Det uppskattades då ägaren fick rida själv hela turen jämfört med fick gå förra... Hästarna gick och blundade i regnet...
Något förvånade ville min son rida!! Han har ALDRIG ridit så hög häst innan... och dessutom den "pigge"... Både han och hästen skötte sig!

Jag tror alla var nöjda när ritturen var över. Det serverades nybakta kanelbullar, frukstallad och vaniljglass! MUMS! Och även om det regnade så verkade hästarna nöjda med att få komma ut i hagen...

Väl hemma igen så turades vi om att värma oss. Grabben först eftersom han hade blöta byxor. Hade ingen tanke på att han ville rida så jag hade ju inte klätt på honom regnkläder även om han fick låna en regncape på plats. Sen var det min tur... *fniss* tog mig ett bad och SOMNADE... Vet inte hur länge men jag tror någon halvtimme. Det tar på mina krafter även om jag inte KÄNNER smärtan så tröttar fötterna ut mig! Sen började barnen springa in till mig och ville ha uppmärksamhet. Dags för mig att fixa mat och att tjejen skulle få duscha.
Det är så roligt med barn som äter ALLT... som är villiga att smaka på allt och tycker att ALLT är gott... Pesto var visst en favorit för tjejen... :-) Bad om att få ta mer. Visst, burken står i kylen, sa jag.
Till efterätt åt vi hemlagad cheesecake. Barnen hade själv fått bestämma vad de ville ha. Tjejen hade beställt med vanilj och cocos och min son kanel och kardemumma. Det smakar som pepparkaka då, tycker min son.
Tittade på "Förtrollad" på dvd som vi fått låna att hästägaren. Inget svenskt tal så jag fick översätta för min son... Den var lika rolig som biofilmen igår. Blandning av fantasi och verklighet...
Efter ett tag tittade jag och tjejen på min son som jag tyckt varit ovanligt tyst ett tag. Han hade slocknat. OJ! Tog ridturen så mycket på honom...? Försökte borsta tänderna på honom sovandes men han vaknade och blev VÄDLIGT pigg sen. Försökte slänga isäng barnen tidigt eftersom tjejen ska upp tidigt imorgon för att åka vidare. Hörde tissel och tassel ett tag och gick och sa till dem att hon behöver sova för hon ska upp tidigt. Blev tyst. Men efter ett tag kom min son "Jag kan inte sova"... Gå du och kolla på TV då men du får inte ha för högt ljud! sa jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar