torsdag 5 juni 2008

Förbo Kungälv

Har idag skickat ett NYTT brev till förbo... sist (för ca ett halvårsedan) fick jag inte svar, även om jag senare fått reda på att det kommit fram iaf. Få se om jag får denna gång...

"Jag undrar om ni tänkt göra något med mitt badrum... Det är inte första gången jag påtalar detta, men inget görs!! Jag är inte ensam med att känna frustration, men jag orkar inte strida... https://www.blogger.com/comment.g?blogID=376820570503832259&postID=8820714074896719240 "


http://www.foerbo.se/Startsida_for_Foerbo_se_For_hyresgaster_Kungalvs_kommun_Nojd_kund_DXNI-3132_.aspx


Här just för Kungälv: http://www.foerbo.se/Files/Dokument/För%20boende/Nöjd%20kund/Nöjd%20kund%20Kungälv%202008.pdf

Om man vänder på det så ser man hur många som INTE är nöjda... Alltså missnöjda:

20,0% är missnöjda med sin lägenhet
40,1% är missnöjda med skötsel/underhåll av fastighet
25,4% är missnöjda med valmöjligheterna med underhåll
23,3% är missnöjda med servicen
35,6% är missnöjda med skötsel/underhåll av utemiljön
26,4% är missnöjda med trygghetskapande faktorer
34,8% är missnöjda med hyran
29,4% är missnöjda med boendet i sin helhet
36,0% är missnöjda med Förbo i helhet



"Hyresgästerna upplever att vi har blivit bättre på service och tillgänglighet, skötsel och underhållet av både hus och utemiljö samt på information."
Bättre än VADDÅ? Jo 2006... Tur att jag inte bodde här då över 30% var missnöjda med servicen, men nu är "bara" 23,3% missnöjda med servicen och 40,1% missnöjda med fastigheternas skötsel/underhåll (46,3% missnöjda 2006) av de som svarat på enkät i Kungälv... Men borde man inte sikta på högre procent än 60% nöjda kunder??? Borde man inte sikta på 90-95% nöjda kunder???

"Man upplever också att lägenheterna är bra och att områdena i huvudsak är trygga."
29,4% är missnöjda med sin Förbo-lägenhet i Kungälv, 18,1% känner otrygghet och 26,4% är missnöjda med trygghetskapande faktorer...

Under det gånga året har många åtgärder genomförts för att kunna ge bättre service, vara mer tillgängliga, återkoppla bättre och vara tydliga med vilka åtgärder vi gör både i husen och i områdena."
Ja det är ju "bara" 20% av Förbos hyresgäster i Kungälv som är missnöjda med information... 23,3% i Kungälv är missnöjda med servicen... Dvs en femtedel är missnöjda med informationen och nästan var fjärde hyresgäst är missnöjd med servicen...

"För att ytterligare förbättra resultatet är fortsatt fokus på service och tillgänglighet viktigt samt fortsatt arbete med skötsel och underhåll av hus och utemiljö."
Ja det måste fokuseras på att var fjärde hyrestagare är missnöjd med servicen!! 35,5% som är missnöjda med utemiljönsskötsel och hela 40,1% som är missnöjda med skötseln av fastigheten tycker JAG är skrämmande!! Och att hela 36% är missnöjda med Förbo över lag säger väl en del det med även om det blivit bättre än 2006 då 42,5% var missnöjda!! Alltså nästan hälften!

Men jag vet inte vad som ingår med "övrigt" där 34,1% är missnöjda nu jämfört med 36,4% år 2006.
Jag tycker det är mycket när var tredje till var fjärde hyresgäst är missnöjd...




3 kommentarer:

  1. hm har du bara skickat ETT brev? Jag brukar ringa 10-15 samtal på telefonsvareren PER DAG.. och mailar VARJE dag och efter ca 2-3 månader KANSKE man får ett svar....

    SvaraRadera
  2. Men som du ser... de svarar ju itne ändå så vad spelar det för roll? Jag fattar inte att du ORKAR...

    SvaraRadera
  3. Var inne på förbos hemsida och läste lite... En annan sak kan vara missvisande.. BARA 66% svarade.. undra hur nöjda resterande 34% är?

    SvaraRadera