lördag 1 januari 2022

Reflektioner runt 2021 och funderingar på 2022

Har läst blogginlägget om nyåret 2020-2021...
Om året 2019 hade temat död hade 2020 haft temat ”inställt”. 
Mamma Mia-konserten inställd både 2020 och 2021. Får väl se om det blir 2022... 
Drömmen att åka till Sydamerika har fått vänta och troligen blir inget 2022 så drömmen finns kvar. Andra resor jag vill göra under 2022 är att besöka släkt och vänner mer. 

Jobbet jag började på hösten 2020 passade mig inte så under hösten bytte jag till annat boende. Så "nytt jobb" är nog temat för 2021. Gäller även min yngsta son som fått jobb. Började med praktik som förlängdes till sommarjobb som sen blev tillsvidare. Superstolt mamma! ♡

Nytt "jobb" har det också blivit med huset som jag i slutet på 2021 blev ägare till. 
Jag fortsatte odla i pallkrage hemma i Göteborg även om det inte blev jättestor skörd av nåt i pallkragen, inte ens jordgubbar. Däremot mängder av plommon och vindruvor vid huset.
Jag har skaffat ett kön av kiwi. Nu ska jag skaffa andra könet också.

Returbutiken i Guldheden (gratisbutik) har haft öppet lite under höst och vinter. Nån flytt från Syster Ainas gata har inte skett ännu. Jag har hjälpt till några gånger. 

Någon som däremot flyttat är min pappa, till och med två gånger under våren 2021! Under hösten 2021 har det känts som han landat. Det känns skönt som anhörig.

Något jag faktiskt gjorde 2021 var bodyflight och köra gokart. Båda sakerna vill jag göra om. Jo gokart har jag kört många gånger men inte på senaste åren. Något jag inte gjort 2021 är ridtur. Det hoppas jag blir av 2022.

2021 blev absolut inget rekordår med honung. Ca 45 kg (rekordet är 66 kg). Samhället som hade haft inbrott (stulit vinterfoder) dog under våren. 
Eftersom jag troligen kommer flytta dem till våren blir det nog inget rekord 2022 såvida jag inte gör flera avläggare och arbetarbina får jobba bra med utmärkt väder (varken kallt, torrt eller ständigt regn). 
Borde skaffa nya renparade drottningar.

Målet med att röra på mig mer 2021 innebar väldigt lite gym. Jag gav bort min "manuella" cykel till en bekant och använde mer och mer min elcykel, speciellt under hösten då jag bara hade ca 10 minuters cykelväg till jobbet. 
Under 2022 tror jag det blir motion på ett annat sätt så som trädgårdsarbete. 

Mål under 2022:
* helikopterflyg
* chokladprovning
* spa
* ridtur 
* mycket trädgårdsarbete
* fixa huset: stuprännor, fasad, ventilation, taket mm. 
* skaffa andra könet kiwiplanta.
* flytta bina
* målet att varje dag lyssna på musik fortsätter.
* jag vill att jag står för det jag tror på och protesterar mot orättvisor.

Självklart önskar jag även att 2022 ska bli ett år med god hälsa, flow, trygghet, glädje, bus och skratt. Tro, hopp och kärlek.
Hoppas att coronapandemin försvinner, men är nog inte realistiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar