torsdag 27 december 2018

Sammanfattning av 2018 och drömmar om 2019

2018 har varit känslosamt även om det inte varit lika mycket berg-och-dal-bana som 2016.  Jag klarade byte av jobb och flytt samtidigt bättre än väntat men det är mycket som fortfarande ligger efter. Blir ibland att jag får "släcka bränder" dvs ta det mest akuta.

Med en ”ny” man i mitt liv och mer passion, kärlek och uppskattning rent privat så har året flutit på så mycket fortare och i februari blev vi sambo! ♡  Men visst har det funnits dalar. Speciellt vid skolstarten då tonårssonen även detta år kom hem och var ledsen. Annars känns det som att sonen blivit starkare på flera sätt.

PMS har knappt existerat, knappt mens heller itan kunnat gå 3-5 månader. Jag har inte haft så stark PMS men faktiskt nu i december haft mensvärk. Har börjat testa progesteronkräm för att se om sömnen blir bättre. Har inte märkt bättring.

Har varit med tonårssonen och sambon i Prag i somras.
Det blev den ordinarie bilsemestern till Östergötland och träffade mina vänner.
Firade midsommar på en ö i Härryda och julen först hos min sambos mamma och sen hos min storebror på Hisingen där även min äldsta son var med. Ja i hans familj har det blivit tillökning i form av en livlig Edda.

Min mage är ett kapitel för sig. Jag borde lägga av med både stärkelse och socker! Vetestärkelsen är värst. 

Ena bisamhället dog under vintern. Jag flyttade enda samhället i slutet på april.
Gjorde två avläggare under sommaren så jag invintrade tre men ett såg svagt ut.
Det blev rekordår med honung, ca 59 kg! Och det är nästan slutsålt. Bara lite bladhonung kvar.

Övningskört med tonårssonen en del. Han krockade med min röda golf så jag köpte en annan golf för försäkringspengarna.
Under jullovet ska han göra halkkörningen.

Drömmar, mål, önskemål och planer för 2019

Nu är det dags att blicka framåt, framåt mot 2019.
Jag har en dröm som jag haft i 7 år som jag funderar på att jobba mot... har köpt litteratur för utbildning men har inte kommit igång med pluggandet.

Jag vill fortsätta ta kort på naturen och lyssna på musik dagligen.
Jag vill börja träna igen, eller åtminstone motionera på något sätt. Jag har börjat sakna hästeriet. Har under höst/vintern besökt flera stall för att bli medryttare/-kusk...

Precis som jag hoppades att 2017 och 2018 skulle bli hoppas jag att 2019 kan bli dvs bestå av flow, trygghet, uppskattning, tydliga riktlinjer, ärlighet, rak feedback, god information och kommunikation, engagemang, energi, passion, handlingskraft, uppvaktning, framtidstro, tillit, glädje, bus och skratt, vänlighet, tålamod, tolerans, acceptans, tacksamhet, stolthet, avslappning och äventyr/resor/semester.
Jag hoppas att 2019 blir fylld med god hälsosam mat, mycket glädje och en massa intressanta diskussioner med både vänner och personer som jag inte känner. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar