tisdag 12 december 2017

Sammanfattning av 2017 och drömmar om 2018

2017 har varit betydligt lugnare känslomässigt, inte lika mycket berg-och-dal-bana som 2016. Jag har lärt mig att hantera stress och sänka ribban och kraven på mig själv, låtit saker rinna av mig och inte bli så upprörd som jag annars skulle bli. Men visst har irritation funnits över BUP och jobbet främst men också kommunen men jag har lärt mig att inte få det att bli frustration.

Med en ”ny” man i mitt liv och mer passion, kärlek och uppskattning rent privat så har året flutit på så mycket fortare. Men visst har det funnits dalar. Speciellt vid skolstarten då tonårssonen kommer hem och är ledsen. En hel del i att rodda runt då. Jag är trots allt spindeln i nätet.

PMS har blivit mindre och jag har väl mens mellan var 1,5-3:e månad. Jag har inte haft så stark PMS men faktiskt nu i december haft mensvärk. Det är inte många gånger under mitt liv som jag haft mensvärk som tur är. Jag är tacksam för att jag fått slippa det åtminstone. Men PMS har jag haft svår redan som tonåring men den har varit bättre senaste tiden.

Jag firade min födelsedag på Madeira, denna underbara grönskande ö! <3 På just min födelsedag var jag ute och red i Madeiras skog på en skimmel som hette Apolo. Jag vill verkligen åka tillbaka dit, en destination som jag drömt om i tjugo år. Det blev jag påmind om när jag var på mitt exs 50-års fest. Ja mitt ex som firades i somras som jag var ihop med för 20 år sen. Det kändes lite konstigt... Först funderade jag på om jag skulle känna nån där men sen när jag tänkte efter så kände jag ju de flesta. Bara de som var på hans sambos sida som jag inte kände. Det var extra kul att träffa hans farbror som jag alltid gillat. Vi pratade gamla minnen och foton. Har även hunnit med en resa till Stockholm med älsklingen. Sprang på flera museum och sevärdheter.

Ena bisamhället dog under vintern så jag gjorde en avläggare under sommaren och som jag dessutom flyttade närmre den andra kupan. Den växte och verkade bli tillräckligt stark för vintern. Och de drog ner tillräckligt med foder för vintern. Jag undvek foderballong denna hösten och använde juicepaket med lecakulor istället. Ja och honung blev det ingen då jag inte tog ur vinterfodret ur kupan så har det blivit socker i honungen och det är inte tillåtet. Det som slungats får jag helt enkelt behålla själv.

Övningskört med tonårssonen en del sen sommarsemestern då jag köpte bil första veckan. Jag köpte den för skatteåterbäringspengarna. Har försökt att hålla övningskörningen till någon gång i veckan. Trots att jag köpt bil har det inte blivit den ordinarie bilsemestern till Östergötland. Men ändå träffat mina vänner när de besökt Göteborg istället. ETT enda dopp i havet har det blivit och det var samma dag som jag köpte bilen. Jag har inte kollat om kopplingsdosan till dragkroken funkar. Om den funkar så blir det en hjälp vid flytten till Göteborg.

Drömmar, mål, önskemål och planer för 2018

Nu är det dags att blicka framåt, framåt mot 2018. Flytt och nytt jobb. Att bli sambo! Det var tio år sen senast. Nervös men längtar efter att få bo under samma tak. Vi håller på att diskutera möbler... Det var inte riktigt meningen att allt skulle hända samtidigt. Känns som ketchupeffekten. Jag har sökt jobb i närmare nåt år. Hur länge har vi sökt lägenhet – några månader? Nåt halvår?
Precis som jag hoppades att 2017 skulle bli hoppas jag att 2018 kan bli dvs bestå av flow, trygghet, uppskattning, tydliga riktlinjer, ärlighet, rak feedback, god information och kommunikation, engagemang, energi, passion, handlingskraft, uppvaktning, framtidstro, tillit, glädje, bus och skratt, vänlighet, tålamod, tolerans, acceptans, tacksamhet, stolthet, avslappning och äventyr/resor/semester. Men just nu hoppas jag att jag inte tagit mig vatten över huvudet. ;-)
Jag vill fortsätta ta kort på naturen och lyssna på musik dagligen.
Jag vill börja träna igen, eller åtminstone motionera på något sätt.
Jag vill sticka ut på ridtur minst en gång under 2018.
Jag vill vara hundvakt minst två gånger under året.
Jag hoppas att 2018 blir fylld med god hälsosam mat, mycket glädje och en massa intressanta diskussioner med både vänner och personer som jag inte känner. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar