onsdag 11 juni 2014

Vad ska jag göra åt microsoftmailen?

Ibland ber Microsoft dig att verifiera ditt konto. Det gör vi för att skydda dig och försäkra oss om att det är du och ingen annan som försöker komma åt din information. Men om all din säkerhetsinformation är felaktig eller inaktuell, till exempel om du inte längre använder telefonnumret eller den alternativa e-postadressen för kontot, måste du ta bort den gamla informationen och uppdatera kontot med ny säkerhetsinformation.
Även om väljer att ta bort din inaktuella säkerhetsinformation väntar vi 30 dagar innan vi tar bort den permanent. Väntetiden hindrar hackare från att uppdatera din säkerhetsinformation och få åtkomst till ditt konto utan din vetskap. Väntetiden innebär inte att du är utelåst från ditt Microsoft-konto.

Kanske är vi överbeskyddande men vi måste se till att du kan ta emot en säkerhetskod, om du skulle förlora åtkomst till kontot.
Följ anvisningarna i e-postmeddelandet vi skickade om du vill fortsätta och byta ut din säkerhetsinformation. Du bör göra detta snarast eftersom länken i det här e-postmeddelandet snart går ut.

Lägg till mer information genom att följa ett fåtal enkla steg. Vi använder inte informationen för att skicka meddelanden till dig, utan bara för att skydda ditt konto.

Du kan fortsätta använda kontot som vanligt
Av säkerhetsskäl tar det 30 dagar att byta ut din säkerhetsinformation. Under tiden:
•Du kan komma åt e-post, Skype, OneDrive och enheter som vanligt.
•Endast de åtgärder som kräver säkerhetsinformation kommer inte vara tillgängliga. Du kan t.ex. inte visa faktureringsinformation.
•Vi kan emellanåt be dig bekräfta att du begärt de här ändringarna.
Den här vänteperioden gör det svårare för andra att ta över ditt konto med ett stulet lösenord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar