torsdag 19 juni 2008

Glocalnet...

.... är inte riktigt kloka!!!!!!
Idag droppade en faktura ner i brevlådan för perioden 1/4 till 31/5 dvs två månader. Konstigt när jag inte ens har det numret nu!!! Dessutom avslutade jag mig som kund hos dem 2007.
Sitter nu och väntar i telefonkö... Var 90 samtal före mig när jag ringde, efter en halvtimme ca 60 st före. *suck*
Efter en timme i kö gick jag hit och skickade ett mail.
"Tack för att du mailade din fråga. Vi har för närvarande högre belastning än normalt vilket kan leda till längre svarstider. Vi arbetar på att besvara din fråga så fort som möjligt." Fortfarande över 30 före... Kollade upp mail också. Hittade ett mail skickat 13 november 2007 från Glocalnet där det står: "Er telefoni är numer inaktiverad och bredbandet kommer stängas av 2007-12-10."
Efter 2 ½ timmes telefonkö kom jag fram till Emma på Glocalnet som jag förklarade för att jag har fått en faktura trots att jag avslutade abbonemanget i november 2007. Emma frågade efter personnumret och försvann i några minuter. Kom tillbaka för att säga "Vi ska titta lite närmare på detta." och försvann i några minuter till.
- Används numret nu?
- Jag har inte numret. Jag avslutade det ju i november!
- Jag har tagit bort fakturan, sa Emma. Och gör ett avdrag för nästa månads faktura.
- Men jag avslutade ju i november. Jag får väl inte någon ny faktura från Glocalnet hoppas jag.
- Jag tar och lägger ett avdrag på 19kr för juni eftersom fakturan var för april och maj.
- Men jag vägrar att bli faktuerad för jag avslutade ju abbonemanget i november!!
- Det slipper du troligen eftersom 19 kr är månadskostnaden för juni och då kommer troligen inte det skickas ut någon faktura till dig, sa Emma.
- Men kan ni inte ta bort mig från systemet helt och hållet eftersom jag inte är kund hos er?
- Nej det går inte.
- Men varför får jag en faktura NU när jag inte fått det på flera månader?
- Vi har ändrat i systemet så troligen är det det som gör det.
- Vad ska jag göra om jag får någon ny faktura?
- Du får ringa till Glocalnet igen.
- och vänta i 2½ timmar IGEN?
- Ja, eller så kan du maila eller faxa.
- Jag hoppas att jag inte får några fler fakturor från Glocalnet. Jag tackar Emma för hjälpen och önskar henne en trevlig midsommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar