Jag betalade in till fel konto då jag skulle betala till mitt JET-kort.
Istället hamnade det hos CitiBank där jag inte ens har ett konto.
Ja med fel OCR-nummer med var det inte jättelätt att spåra.
Först ringde jag till 0771-171700 (kl 18:45-18:54)
- Vad har du för kortnummer?
- Ingen aning. Jag använder det inte.
Så blev önskad trevlig helg och blev bedd att ringa 08-58536530.
Ringde vidare (kl 18:55-19:01) där de undrade varifrån jag fått det numret.
Nä, de kunde inte hjälpa mig eftersom jag inte var företagskund.
Så önskade de mig en trevlig helg, men jag hade lust att skrika åt dem att det kommer bli pest för jag har 100kr att leva på till den 20e.
Fick ringa tillbaka till 0771-171700 (kl 19:02-19:14)...
De ställde en massa "säkerhetsfrågor".
Personnummer var lättast.
Sen adress var svårare för när de gick in på mitt personnummer hade de mig i systemet.
Men inte där jag bor NU utan min förra adress. Telefonnummer samma sak.
Kul att kalla det för "säkerhetsfrågor" när det inte är aktuella uppgifter som gäller...
Hur många kan sitt gamla postnummer där man bodde förr? Gatuadressen kunde jag iaf och gamla telefonnumret...
- vet du att du haft konto här?
- Jo men jag vet inte om det är Lindex, Siba eller Shell eller vad det är för jag använder det inte.
- Jo det är Shell. Använder du det eller är det avslutat?
- Jag vet inte om det är avslutat men jag använder det inte.
- Varför inte?
- För att jag bor inte ihop med honom längre.
- När avslutades kortet?
- Inte vet jag.
- Har du något annat shellkort?
- Nej.
- Vad betalade du in på för OCR-nummer?
- xxxxxxxxxxxxxxxx
- Kan du upprepa OCR-numret?
- xxxxxxxxxxxxxxxx
- Kan du säga vilket konto du betalade till?
- Ja bankgiro 5867-0019
- Men vi har inga sånna OCR-nummer.
- Nä det är ju det jag säger att pengarna inte skulle till er utan ConocoPhilips!
- Vad når jag dig på för mobilnummer?
- XXXXXXXXXX
- Vi får göra efterforskningar på detta.
- Hur kommer det betalas ut?
- Eftersom du inte har något konto här kommer vi höra av oss.
- Vet du hur lång tid det tar innan jag kan få tillbaka mina pengar?
- Nej det kan jag inte svara på.
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Det är fredagen den 13e men jag kan nog inte skylla på någon annan än mig själv att jag betalat över tusen spänn till fel konto med ett OCR-nummer som de inte har...
Jag får väl ringa på måndag igen och kolla om de "hittat" mina pengar...
SvaraRaderaSicken pucko jag är... Även fakturan som skulle betalas månadsskiftet april-maj har jag betalat till CitiBank. Jag lär inte gör om det för ni har jag tagit bort CitiBank som betalningmottagare... MEN hur ska jag kunna få tillbaka mina pengar???
SvaraRadera