Välkommen till min blogg! Understruken text är länk till annan sajt. Jag citerar även ibland andra utan att hänvisa. Här är mina funderingar om samhället, bloggar, mitt liv, intressen osv. Jag uppskattar och fascineras av olikheter och personer som står för sin sak, oavsett om jag sympatiserar eller inte. ALLA ÄR VI UNIKA oavsett om vi är lika eller olika. Jag anser att allas åsikter är lika mycket värda och jag tycker att olikheter är stimulerande.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Nu har vi lämnat dina färdiga glasögon till posten i Stockholm. De bör därför levereras till din brevlåda om 1 till 2 dagar.
SvaraRaderaHär följer lite tips för hanteringen av dina nya glasögon.
Du har 14 dagars fri ångerrätt - för att kunna skicka tillbaks dina nya glasögon enligt ångerrätten behöver det röda sigillet sitta kvar på glasögonen.
Skruvmejsel, putsduk och service-kit
Med dina glasögon följer en putsduk av microfiber - perfekt att polera glasen med. Skulle glasögonen behöva rengöras - skölj i vanligt vatten med milt diskmedel. Torka försiktigt.
Efter någon månad kan man ibland behöva "efterdra" skruvarna vid gångjärnen. En liten multiskruvmejsel medföljer.
Med många bågmodeller följer också ett litet service kit med skruv till gångjärn och eventuellt skruv och extra nässtöd.
Justering
Glasögonen levereras grundjusterade och det brukar passa de flesta bra.
Ibland kan glasögonen behöva justeras lite, det är inte svårt utan följ anvisningarna nedan.
1. Skalmarna skall gärna fjädra lite mot huvudet. Bilden sedd uppifrån.
Metallskalmar kan man bocka lite. För att böja skalmar av plast - värm dem under 3 minuter under rinnande hett kranvatten
2. Nässtöden på metallbågar sitter på små "ståltrådsstumpar" och kan behöva
justeras lite så bågen sitter bekvämt och lagom högt.
3. Skalmarna skall normalt vara vinklade mot fronten. Glasögonen levereras med fronten något vinklad enligt bilden.
Garanti
Glasögon levererade av Favoptic omfattas av ett års reparationsgaranti som
täcker eventuella tillverkningsfel. Kunden bekostar endast portot till Favoptic.
Support
Vi är måna om att du skall bli nöjd med dina nya glasögon - dyker det upp problem eller frågor - kontakta oss på kundtjänst.