lördag 24 april 2010

Vad är värst? Åskmoln eller askmoln?

"På grund av rådande flygstörningar i norra Europa har din beställning av glasögon blivit något försenad. När du får dina glasögon flyttar vi naturligtvis fram förfallodagen med fjorton dagar."

1 kommentar:

  1. Nu har vi lämnat dina färdiga glasögon till posten i Stockholm. De bör därför levereras till din brevlåda om 1 till 2 dagar.

    Här följer lite tips för hanteringen av dina nya glasögon.

    Du har 14 dagars fri ångerrätt - för att kunna skicka tillbaks dina nya glasögon enligt ångerrätten behöver det röda sigillet sitta kvar på glasögonen.

    Skruvmejsel, putsduk och service-kit
    Med dina glasögon följer en putsduk av microfiber - perfekt att polera glasen med. Skulle glasögonen behöva rengöras - skölj i vanligt vatten med milt diskmedel. Torka försiktigt.

    Efter någon månad kan man ibland behöva "efterdra" skruvarna vid gångjärnen. En liten multiskruvmejsel medföljer.

    Med många bågmodeller följer också ett litet service kit med skruv till gångjärn och eventuellt skruv och extra nässtöd.

    Justering
    Glasögonen levereras grundjusterade och det brukar passa de flesta bra.
    Ibland kan glasögonen behöva justeras lite, det är inte svårt utan följ anvisningarna nedan.

    1. Skalmarna skall gärna fjädra lite mot huvudet. Bilden sedd uppifrån.
    Metallskalmar kan man bocka lite. För att böja skalmar av plast - värm dem under 3 minuter under rinnande hett kranvatten

    2. Nässtöden på metallbågar sitter på små "ståltrådsstumpar" och kan behöva
    justeras lite så bågen sitter bekvämt och lagom högt.

    3. Skalmarna skall normalt vara vinklade mot fronten. Glasögonen levereras med fronten något vinklad enligt bilden.

    Garanti
    Glasögon levererade av Favoptic omfattas av ett års reparationsgaranti som
    täcker eventuella tillverkningsfel. Kunden bekostar endast portot till Favoptic.

    Support
    Vi är måna om att du skall bli nöjd med dina nya glasögon - dyker det upp problem eller frågor - kontakta oss på kundtjänst.

    SvaraRadera